Singolare storia a Piazza Mastai. I dipendenti dell'Autorità per i Trasporti non devono cercare posto. Arrivati nei nuovi uffici hanno subito chiesto il postomaghina, proprio loro...

17 giugno 2015



Queste sono le foto del cortile interno della antica Manifattura Pontificia dei Tabacchi, sita in Piazza Mastai nel cuore di trastevere. Il palazzo, fatto costruire da Pio IX per destinarlo appunto alla lavorazione dei tabacchi, è meglio conosciuto come sede dell'Azienda autonoma dei Monopoli di Stato, oggi facente parte dell'Agenzia delle Dogane e dei Monopoli. 

Negli spazi del palazzo, enormi, hanno trovato sistemazione temporanea, negli anni, oltre alla citata agenzia, vari enti od organismi e qualche sottosegretario. Anche il ministro Vincenzo Visco preferiva la vista di Piazza Mastai a quella di Via XX Settembre. 

Da un anno circa, libero da altre occupazioni, con tre piani vuoti di proprietà demaniale a disposizione, si è pensato di sistemarvi l'Autorità di Regolazione dei Trasporti. Una trentina di persone in tutto (!). Ora, l'idea di allocare in una delle zone più congestionate della capitale un ufficio pubblico già di per sé grida vendetta, però il vero motivo di queste foto è un'altro. Cosa fa l'autority in questione? Bene, regola l'intricatissimo settore dei trasporti pubblici e privati, anzi, com'è scritto sul sito, cura, tra le altre cose, "la definizione dei livelli di qualità dei servizi di trasporto e dei contenuti minimi dei diritti che gli utenti possono rivendicare nei confronti dei gestori". Insomma dovrebbe essere una specie di difensore civico dei cittadini che si spostano tutti i giorni sui sistemi di trasporto pubblici e collettivi o con i mezzi privati. 

Dovrebbe dettare le regole per una sana concorrenza nel settore dei trasporti, e nell'accesso alle reti di trasporto collettive come ferrovie ed autostrade, nonché nella gestione dei parcheggi da parte delle amministrazioni comunali. 


Ok. Qual'è stato il primissimo atto di questa autority appena sbarcata a Piazza Mastai? Non ci crederete! Ha chiesto che i suoi dipendenti potessero avere un posto macchina all'interno! Proprio così, l'ente regolatore del trasporto che mette al sicuro "a' maghina.." tra l'altro dentro ad un cortile storico, passando per di più attraverso quella porta non proprio sontuosa che dà su Piazza Mastai, presidiata da finanzieri in uniforme, e che a Pio IX, che commissionò la realizzazione del palazzo piacque così poco da fargli dire "bene, ora che mi avete fatto entrare dalla finestra ditemi dov'è la porta...".

L'autority non si è fatta troppi problemi. Quella porta un po' angusta va benissimo per sfrecciare con auto e motorini, e il cortile, dove alloggiano maestosi rododendri è l'ideale per parcheggiare. Là fuori, ogni giorno, ogni cittadino sa che per spostarsi in questa città deve correre più in fretta degli altri. 
L'autority no. Loro parcheggiano dentro.

62 commenti | dì la tua:

Anonimo ha detto...

Sono d'accordo, infatti i dipendenti del Ministero della Marina vanno al lavoro coi gommoni sul tevere.

Anonimo ha detto...

i problemi so altri (cit.)
fattela una risata (cit.)
almeno non parcheggiano fuori (cit.)

Anonimo ha detto...

cit. rip.

Anonimo ha detto...

La questione dovrebbe essere un'altra.
Come mai dei dipendenti pubblici, che lavorano in centro, ritengono opportuno usare l'auto di proprietà, con spese, annessi e connessi, per andare al lavoro ?
Sciuponi ? Masochisti ?

Anonimo ha detto...

Cazzi loro? No cosi' eh?

A. Dorigo ha detto...

Sì, in effetti affari loro. Sarebbero - per altri versi beninteso - ugualmente affari loro se il centro fosse realmente protetto da ZTL efficaci che costringessero costoro a lasciare la propria auto a casa, o comunque föra di ball...

Anonimo ha detto...

Non ho capito dov'è il problema... dovrebbero occupare altri parcheggi?

Anonimo ha detto...

conosco bene la zona, ci lavoravo.
Infestata nonché pericolosa pieno di barboni molesti ubriachi, punkabbestia molesti, tossici, parcheggiatori abusivi. Piazza Mastai è bellissima ma non fruibile perché infestata da questa "gente" con annessi e connessi, cani schifosi al seguito, merda umana e canide, e piscio umano e canide, bottiglie di birra e scatole di vino....il parcheggio de stì 4 stronzi mi sembra almeno al 6 posto dei problemi di piazza Mastai. Inoltre da palazzi di frontesi vedeva benissimo che gli impiegati non facevano niente dalla mattina alla sera, una volta hanno pure avuto un...amplesso sopra una scrivania...

Anonimo ha detto...

Tutti i posti di lavoro dovrebbero avere il parcheggio per i dipendenti così a maghina non occupa i posti al di fuori lasciandoli liberi per altri utenti.....non vedo il problema. E' tipico di RFS qualunque cosa non va bene, bisogna trovare il modo per gettare merda su tutto tranne ovviamente quelle "difese" a spada tratta che riguardano l'interesse di alcuni......

Anonimo ha detto...

Ma poi questo s'e' infilato dentro per fare una foto di un'area privata che, se il ministero avesse voluto adibire a pisciatoio pubblico, ne avrebbe avuto comunque facolta'.

Anonimo ha detto...

E' un cortiletto del cazzo privato e interno che non disturba nessun pedone.

Dove cazzo è il problema?!?!?!?!?!?!? Le macchine le preferite parcheggiate fuori?!?!?!?!?!??

Pecora che ha ben chiara quali sono le priorità di Roma ha detto...

La sinistra ha ridotto Roma a un CAMPO PROFUGHI con clandestini che bivaccano ovunque... e il problema è dove mettono A MAGHINA quattro impiegati statali?

Portiamo SALVINI a governare Roma e l'Italia per ridare sicurezza, serenità, ordine e disciplina!

Anonimo ha detto...

Hanno utilizzato uno spazio interno, altrimenti inutile, per togliere le macchine dei dipendenti dalla strada. Non è forse una delle battaglie di RFS togliere parcheggi dalla strada? Adesso che cazzo volete?

Anonimo ha detto...

comunque, al di là delle tue farneticazioni, si scrive QUAL E', senza apostrofo.

Anonimo ha detto...

Davvero me casca su qual è....... aia aia ai Dott. Tonelli, un ripassino.......

Anonimo ha detto...

Hanno messo l'auto in uno spazio privato proprio per non lasciarla in strada. Hanno fatto bene. Non vedo quale sia il problema.
Se avessero parcheggiato in strada, quanto avreste rotto i coglioni?

Anonimo ha detto...

Chiunque giunge in centro in macchine rompe - e tanto - le sfere. Anche se la ripiega e se la infila in tasca - per non dir di peggio -, la macchina.

Anonimo ha detto...

me sa che Tonelli vole fa nantro PUP pure a Piazza Mastai... ma io penso che manco le scrive lui ste boiate. preme direttamente invio e posta un altro articolo inutile sul suo blogghe. tanto ce stamo noi scemi che commentiamo ste stronzate e lui se pija i soldi alla faccia nostra.

Patrizio ha detto...

Ma é tutto normale,che ci dovresti fare con un ameno cortile del XIX secolo? ma un garage no? Dopotutto gli esempi ce ne sono a Roma: villa Borghete parcheggio per pulman,palazzo Spada parcheggio per il consiglio di stato...e i tanti cortili del centro di Roma adibiti a parcheggio. questi hanno solo copiato ció che succede in tutto il centro!

Anonimo ha detto...

Il problema non è che il "cortiletto disturba qualche pedone" o che "dovrebbero occupare altro parcheggi", ma piuttosto perché prendono la macchina per andare a lavoro. Se pure quelli dell'Autorità dei Trasporti snobbano i mezzi pubblici, per questa città non c'è davvero speranza.

Anonimo ha detto...

Se non lo sanno loro, quanto fanno schifo i mezzi pubblici di Roma...

Anonimo ha detto...

Mi sembrate scesi da marte! Questa è gente miracolata che prende 5000 euro al mese. Non gli bastano? Pure il parcheggio nel cortile storico? Solita storia. Basta che nun me toccano a me!!! Ignavi!!!! Quando vi accorgerete che è proprio ragionando così che abbiamo permesso il saccheggio di roma.

Anonimo ha detto...

L'ipocrisia dilaga questo articolo e i commenti.

Disprezzare dei dipendenti che parcheggiano dentro un cortile quando avete fatto di peggio.

Anonimo ha detto...

il problema è che gli altri 500 dipendenti di questa struttura appartenenti ai Monopoli di Stato e non all'Authority sono costretti a parcheggiare fuori a pagamento e/o a rischio danni automobile visto come appare ora Trastevere. Quindi il problema è che perchè loro sì e gli altri no? Tenendo pure conto delle ore perse a cercare parcheggio...

Anonimo ha detto...

si è posta la domanda che non tutti in questo stabile hanno amplessi ma magari molti lavorano davvero a 1000 euro al mese per 10 ore al giorno e spendono 80 euro al mese per pagarsi il parcheggio fuori mentre chi lì dentro o non lavora o guadagna 5000 euro al mese tipo dirigenti e parcheggia dentro gratis? stronzo sarà lei che se ha visto l'amplesso forse non lavorava neanche lei...?!!!

Anonimo ha detto...

il problema è che quei 30 parcheggiano gratis dentro, gli altri 300 dipendenti che non si sa a che titolo di esclusione parcheggiano fuori a 120 euro al mese. E non perchè non vogliono lasciarla in strada.

Anonimo ha detto...

Questa Autorità doveva avere sede a Torino per motivi di "distacco dalla politica" e sopratutto per motivi risparmio di denaro pubblico, come farfugliavano ai quattro venti i politici un paio di anni fa.
Una sede a Torino in effetti ce l'hanno, ma ci hanno messo i piu sfigati. Quindi si sono fatti una seconda sontuosa sede a Roma che di fatto funziona praticamente da sede principale, visto che a Roma c'è il potere e che anche i vertici provengono da Roma, con relative spese raddoppiate a carico dei cittadini per mantenere due sedi al posto di una. Questa con tanto di parcheggio privato in pieno centro

george ha detto...

Avete bisogno di un prestito veloce e urgente? Da una società di prestito attendibile e affidabile? Qui hai la possibilità di ottenere un prestito, contattateci via email per il prestito ora al via e-mail. (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com)

offerta di prestito

george ha detto...

Avete bisogno di un prestito veloce e urgente? Da una società di prestito attendibile e affidabile? Qui hai la possibilità di ottenere un prestito, contattateci via email per il prestito ora al via e-mail. (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com)

offerta di prestito

Unknown ha detto...

Buona giornata,
Avete bisogno di un prestito tra individui di far fronte alle difficoltà finanziarie e, infine, per uscire dall'impasse causato dalle banche per il rigetto della loro domanda di credito record? Offriamo genuino prestito da 1000 a 100 milioni, senza garanzia bancaria e ad un tasso di interesse del 2% a prezzi accessibili. Mi può aiutare facendo un particolare importo del prestito che si desidera. Contattatemi se siete interessati.
EMAIL: crayonworldloans@gmail.com
grazie
Crayon Davis

Anonimo ha detto...

Hai cercato di ottenere prestiti dalle banche senza successo? Urgente bisogno di soldi per uscire del debito? Hai bisogno di soldi per l'espansione o la creazione di la propria attività? Ottenere un prestito da una delle principali società di prestito del Regno Unito. Per ulteriori informazioni, si prega di contattare via e-mail: 24hourloanservice2011@gmail.com

Anonimo ha detto...

Ciao a tutti,

Hai bisogno di un prestito? Applicare per l'ulteriore procedura. Offriamo tutti i tipi di prestiti al 2% di tasso di interesse annuale del gamme di 5.000 verso l'alto. Qualsiasi persona interessata dovrebbe Rispondi tornare a noi con il seguito: E-mail: (thomson.loanservice@gmail.com)
Informazioni necessarie
Nome:
Quantità:
Durata:
Telefono #:
Nazione:

Attendiamo la vostra risposta.

Unknown ha detto...

Ciao, io sono il signor Jones CHRIS, un prestito creditore privato che dà prestiti opportunità di tempo di vita. Avete bisogno di un prestito urgente per pagare i debiti o avete bisogno di un prestito per migliorare la vostra attività? Sei stato rifiutato da banche e altri istituti finanziari? Avete bisogno di un prestito di consolidamento o un mutuo? alla ricerca di più perché siamo qui per rendere tutti i vostri problemi finanziari una cosa del passato. Prestiamo fondi per le persone che necessitano di assistenza finanziaria, che hanno un cattivo credito o bisogno di denaro per pagare le bollette, di investire su attività ad un tasso del 2%. Voglio usare questo mezzo per informare che mettiamo a disposizione una assistenza affidabile e beneficiario e saranno disposti a offrire un prestito. Quindi, contattateci oggi per posta elettronica all'indirizzo: joneschrisloan@gmail.com)

Unknown ha detto...

2016513meiqing
nike air max uk
michael kors outlet online
valentino shoes on sale
longchamp handbag
ghd flat iron
fitflops sale clearance
ray ban outlet
ed hardy uk
jimmy choo outlet
michael kors purses
louis vuitton handbags
rolex replica watches
calvin klein outlet
adidas nmd
ralph lauren pas cher
burberry handbags
burberry outlet
rolex watches
calvin klein underwear
reebok
true religion
coach outlet store
hollister outlet
mizuno running shoes
yeezy boost 350
michael kors outlet online
lululemon outlet
michael kors outlet
cheap jerseys wholesale
ghd hair straighteners
nike air max
omega seamaster
oakley sunglasses
michael kors outlet
puma shoes
christian louboutin
rolex submariner
christian louboutin uk

Chloe Morrison ha detto...

Sono Chloe Morrison, un prestatore di prestito, ho prestare denaro a persone o aziende che vogliono creare un business redditizio, che è il periodo di vecchi debiti e vogliono pagare. Forniamo tutti i tipi di prestiti si può mai pensare, noi siamo per entrambi i prestiti privati e di governo, con i tassi di interesse sui prestiti di 2%.
Contattaci subito con il nostro indirizzo di posta elettronica a caldo: (Chloemorrisloanfirm@gmail.com) La vostra felicità è la nostra preoccupazione.

(CHLOEMORRISLOANFIRM)

Harshita Khan ha detto...

I really like this post.It is a very interesting article.There is more information for us .it is very useful for us.Thanks for sharing with us.
Chandigarh Escort service

Unknown ha detto...

Ciao !

Hai bisogno di prestiti legittimi e veloci?

Applica adesso e prendi urgentemente i tuoi soldi!

* Posizione tra 5000 e 50 milioni
* Scegli fra 1 e 30 anni per rimborsare.
* Termini di prestito flessibili.

Tutti questi e altri, vi preghiamo di contattarci.

Nome e cognome: ..........
Numero di telefono:.......
Reddito mensile: .............
Nazione ...............................
Scopo del prestito ...........
L'importo necessario .................
Stato del prestito ............
Durata: ...........................

Contattaci per posta elettronica: (thompson.loanservice@gmail.com)
Gestione.
Contatta il credito Speedy ora !!!

Unknown ha detto...

Avete bisogno di prestito urgente per costruire la vostra attività o per pagare le bollette? Diamo i tassi di prestito @ 2%, quindi se avete bisogno di un prestatore di fiducia, di contatto (Arlenewilliamsloanfinance@hotmail.com) oppure è possibile contattare la signora Arlene Whatsapp numero +234 (907) 9.785.567

sinceramente

M. Williams

grazie

Balvinder Singh ha detto...



SSC CGL Salary After 7th Pay Commission

SSC CGL Auditor Salary

SSC CGL Excise Inspector Salary

SSC CGL Income Tax Inspector Salary

SSC CGL Examiner Inspector Salary

pooja jain ha detto...


Its an amazing article i liked reading it. Keep up the good workSSC CGL Syllabus
SSC CGL Online Application

sonam kumari ha detto...

Thanks for sharing such a wonderful and helpful post with me.SBI RECRUITMENT
SBI ADMIT CARD

ritu rani ha detto...

This article is really informative and useful as far as I concern and keep going.SSC CHSL RESULT
SSC CHSL SYLLABUS

Railway Results ha detto...

Looking For RRB Group D Cen02 2018 Result? Look no more. Here, we are, providing the all RRB Result, may it be Group D, ALP, and RPF right, at one place at railwayresult.in. So, keep yourself updated with RRB Result.

Pune Escorts ha detto...

Appreciative for sharing this information. I genuinely like your blog segment truly. You have truly shared lighting up and beguiling site zone with people.
Delhi Call Girls

Anurag Srivastava ha detto...

Thank you for giving wonderful blog for us.... Sarkari Job is a job portal which provides latest free updates on Sarkari Naukri

شركة زين لخدمات التسويق 01201726286 ha detto...



شركة تسليك مجارى بالرياض
شركة تنظيف مجالس بالدلم والخرج
شركة تنظيف مكيفات بالخرج
شركة تنظيف مكيفات بالرياض

sujata Roy ha detto...

Kolkata Escorts
Kolkata Call Girls


Escorts in Kolkata
Escorts in Kolkata
Kolkata Call Girls
Call girls Photos in Kolkata
Low Rates Escorts in Kolkata
Kolkata Call Girls Number
Dharmtala escorts

cara menggugurkan kandungan ha detto...

cool, please guidance so that I can create a blog like yours

Gurgaon Escorts Service ha detto...

When you think about hiring Call Girls in Agra, you should reflect on its flexibility. Can you get it in your terms and what they fulfill as the desires with customizing it best? Our best independent escort girls make it simple to get Escorts Service in Agra. Call Girls in Agra are a popular girl’s directory in general due to regular updates of new Call Girls in Agra and real escort girls.

Escorts Service in Agra
Call Girls in Agra
Escorts Service in Agra
Call Girls in Agra
Escorts Service in Agra
Call Girls in Agra
Call Girls in Agra

Lajpat Nagar Escorts ha detto...

Welcome to our bikaner Escorts office! Our office is top of the line for its sensual and pleasant administrations. Along these lines, assuming you need to consider encountering genuine amusement, call our organization, book our hot and strong Escorts in Bikaner to make your night essential.

jeon ha detto...

Prenuptial agreements, or prenups, are legal agreements that couples sign before getting married. Prenups outline how assets, debts, and property will be divided in the event of a divorce or separation. While prenuptial agreements may not be necessary for every couple, they can be a wise choice for those who want to protect their assets and ensure a fair division of property. Here are some situations where it may be beneficial to choose prenup lawyer services.

High net worth individuals: Individuals who have a high net worth may benefit from a prenuptial agreement. These individuals may have significant assets, such as property, investments, or businesses, and may want to protect these assets in the event of a divorce or separation. A prenup can ensure that these assets are divided fairly and according to the wishes of the couple.

Second or subsequent marriages: Individuals who are getting married for the second or subsequent time may also want to consider a prenup. These individuals may have children from previous marriages or may have already acquired significant assets. A prenup can ensure that these assets are protected and that any children from previous marriages are provided for.

Business owners: Business owners may also benefit from a prenuptial agreement. If the business is owned before the marriage, a prenup can ensure that the business remains the property of the owner in the event of a divorce. If the business is started during the marriage, a prenup can outline how the business will be divided in the event of a divorce or separation.

Unequal assets: If one partner has significantly more assets than the other, a prenup can ensure that these assets are protected in the event of a divorce. The prenup can outline how these assets will be divided and can provide protection for both parties.

Family property: If a family has property that has been in the family for generations, they may want to protect this property with a prenup. The prenup can ensure that the property remains in the family and is not divided in the event of a divorce or separation.

Marriage later in life: Individuals who are getting married later in life may also want to consider a prenup. These individuals may have already acquired significant assets or may have children from previous marriages. A prenup can ensure that these assets are protected and that any children from previous marriages are provided for.

In summary, prenup lawyer services may be beneficial in a variety of situations, including high net worth individuals, second or subsequent marriages, business owners, unequal assets, family property, and marriage later in life. Prenups can provide protection for both parties and can ensure a fair division of property in the event of a divorce or separation. If you are considering a prenup, it is important to consult with a prenup lawyer to ensure that the agreement is legally binding and enforceable.

jeon ha detto...



Strategic pricing and promotions: Pricing is a critical factor influencing purchasing decisions on Amazon. An experienced Amazon marketing agency can analyze market trends, evaluate competitor pricing, and develop a pricing strategy that positions your products competitively. They can also implement promotional strategies such as lightning deals, coupons, and product bundles to attract customers, create a sense of urgency, and drive sales.

Amazon advertising campaigns: Advertising is a powerful tool to increase visibility and drive sales on Amazon. An Amazon marketing agency can develop and manage targeted advertising campaigns tailored to your brand and product goals. They can leverage various advertising options like sponsored product ads, sponsored brand ads, and display ads to improve product visibility, drive traffic to your listings, and increase conversions. By optimizing keywords, bids, and ad placements, they can ensure your advertising budget is used effectively to maximize return on investment (ROI).

Reviews and reputation management: Positive reviews and a strong reputation are crucial for building trust and influencing purchasing decisions on Amazon. An Amazon marketing agency can help you implement strategies to generate authentic and positive product reviews. They can also monitor customer feedback, promptly address any negative reviews or customer inquiries, and maintain a positive brand image.

Amazon SEO (Search Engine Optimization): Ranking high in Amazon's search results is essential for generating sales. An Amazon marketing agency can employ effective SEO techniques to improve your product listings' visibility. They can optimize your listings with relevant keywords, monitor search term rankings, and make data-driven adjustments to improve your product's visibility and organic rankings.

Enhanced brand presence: Building a strong brand presence on Amazon can contribute to long-term sales success. An Amazon marketing agency can help you develop and implement strategies to enhance your brand presence. This may include creating an Amazon Storefront that showcases your brand and product offerings, utilizing A+ Content or Enhanced Brand Content to provide a more immersive shopping experience, and leveraging social media integration to promote your Amazon listings.

Data analysis and optimization: An Amazon marketing agency can provide valuable insights through data analysis. They can analyze sales data, customer behavior, and advertising performance metrics to identify trends, optimize campaigns, and make data-driven decisions. By continuously monitoring and refining strategies based on performance data, they can help you maximize sales and ROI.

In conclusion, partnering with an Amazon marketing agency can be instrumental in generating sales on the platform. Their expertise in optimizing product listings, enhancing product imagery and content, implementing strategic pricing and promotions, managing advertising campaigns, reputation management, implementing SEO strategies, and utilizing data analysis can significantly improve your brand's visibility, attract customers, and drive sales on Amazon. By leveraging their knowledge and experience, you can maximize your sales potential and achieve long-term success on the platform. amazingmarketingco

jack ha detto...



In conclusion, selecting pilingspecialists.co.uk piling contractors in London requires careful evaluation and a focus on expertise, experience, safety compliance, site investigation capabilities, equipment, and communication. Assess your project needs, check credentials, evaluate experience, seek client references, prioritize safety compliance, value expertise in site investigation, assess equipment and technology, consider cost and budget, and prioritize communication and project management. By following these guidelines, you can lay a solid foundation for your construction project and ensure its long-lasting success in the vibrant and dynamic city of London.

jack ha detto...



In conclusion, supercar hire offers an extraordinary opportunity to experience the thrill of driving these high-performance machines. Choose the right supercar, plan your route, understand the car's features, take a test drive, respect speed limits and traffic laws, capture the moment, plan for rest stops, respect the car's limits, and return the car in good condition. By following these guidelines, you can make the most of your supercar hire adventure, savoring every moment of the exhilarating drive and creating memories to cherish for a lifetime.

jack ha detto...



In conclusion, finding the finest window shutters UK and shutter blinds requires careful consideration and exploration of reputable sources. Consider specialized shutter retailers, online shutter stores, window treatment showrooms, custom shutter manufacturers, local home improvement stores, recommendations and referrals, review online marketplaces, and check warranty and after-sales support. By following these guidelines, you can elevate your interior with elegant window coverings that not only enhance functionality but also add a touch of sophistication and style to your living spaces.




jack ha detto...



In conclusion, finding the best SEO agency in Portsmouth involves careful consideration and a focus on established local agencies, online business directories, recommendations from the local business community, agency websites and online portfolios, industry awards and recognitions, free SEO consultation or audit, transparent reporting and communication, and white hat SEO practices. By following these principles, you can find the right SEO agency to elevate your online presence, drive organic traffic, and stimulate business growth in the vibrant city of Portsmouth.

jeon ha detto...



In summation, while the glitz and glamour of film catering and TV productions capture audience imaginations, it's the unsung essentials like catering that truly drive the show. In the orchestrated chaos of shoots, catering emerges as the rhythmic constant, nourishing bodies, lifting spirits, and silently championing the magic that eventually lights up screens. Through thoughtful meals, caterers feed the very soul of the production, underscoring that while stories nourish minds, it's food that fuels the storytellers.




jeon ha detto...



In essence, film catering and TV productions are a dance of many moving parts, and catering plays a pivotal rhythm in this choreography. It's not just about sating hunger but about fuelling creativity, boosting morale, and ensuring the well-being of everyone on set. As you embark on the journey to find the best catering services, remember that the goal is not just to fill plates but to enrich the entire production experience. By following the outlined steps, not only will you ensure sumptuous meals but also contribute to a harmonious, efficient, and joyful production environment. After all, as the adage goes, the way to a crew's heart is through their stomach!

jeon ha detto...

When the director shouts 'cut', it's not just the end of a scene but often an eager anticipation for a much-needed break. It's in these moments that film and TV crews look forward to mouth-watering delights that refresh and rejuvenate. Ensuring your team gets not just food, but quality culinary experiences, can make all the difference. Dive into this guide to unveil where to source the best film and TV catering services.

jeon ha detto...



To sum up, trees, those silent sentinels of history and nature, require expert care to flourish, especially in bustling cities like London. While there are numerous tree surgeons wielding chainsaws and wearing hard hats, the quest is to find that perfect blend of expertise, experience, and passion. With the outlined steps, you're not just ensuring the health of your tree surgeon London but also contributing to preserving the green legacy of the city. In the sprawling urban landscape, let your trees stand tall, cared for by the very best, adding to London's ever-evolving story.




jeon ha detto...



In essence, amidst the iconic spires, historic alleys, and modern blocks of London, there's a continuous need for transformation. Demolition contractors London play a pivotal role in this metamorphosis, ensuring structures are taken down safely, efficiently, and responsibly. By following the outlined strategy, you ensure that this demolition doesn't spell destruction but signifies a rebirth. A rebirth that respects London's legacy while paving the way for its future. As bricks and mortar give way, let it be under the watchful eyes of the very best, ensuring that every crumble is a step towards a renewed, resplendent London.

jeon ha detto...



To encapsulate, the realm of construction, characterized by its blend of strength and strategy, places excavator training in a pivotal position. These machines, while symbols of raw power, demand finesse and expertise for optimal operation. By investing in top-tier training, operators don't just master the mechanics of the machine but also the art of excavation. As you venture into the world of construction, let your journey with excavators be guided by knowledge, sharpened by training, and illuminated by expertise. With the right training, every dig, scoop, and lift becomes a testament to skill, making construction not just about building structures, but sculpting landscapes.

ShareThis